vrijdag 1 januari 2016

Snelle tiramisu met Licor 43 - foodblogswap


Happy new year 2016!

Een jaar vol nieuwe kansen, vol goede voornemens maar voor nu nog even een paar dagen lekker happen. Zo noem ik de december tijd. Want ooh wat heb ik veel lekkere dingen gegeten! Een maand om eens lekker niet op mijn voeding te letten, alle remmen los, met af en toe een balansdag. En we gaan nog even door, want ook al heb ik de laatste week ontzettend mijn best gedaan om al het lekkers uit de kast te eten, zoals; chocola, koekjes, chips, speciale kaasjes, toastjes etc., er staat nog genoeg om dit weekend niet in wintertenue de kou te hoeven trotseren. Wat heb ik toch een mazzel. Dus ik heb mijn goede voornemen voor nu nog maar even opzij gezet en ga vrolijk verder. Maandag, ja dan ga ik er weer voor: Topfitmama!


Snelle tiramisu met Licor 43

Ook nu tijdens de Foodblogswap merkte ik dat ik nog niet in mijn fitte-ik zit, want oh wat klonk dat recept toch heerlijk: Snelle nep-tiramisu met 43! Dit recept mocht ik maken van de blog Equileven. Nou Marjolein, van mij mag je 'nep' wel weghalen hoor, want ik vind dit hemels! En ik hou van snel! Met 2 jongens, 1 van 8 maanden en 1 van 3,5 jaar is dit een ideaal recept om even snel te maken. En voor mijn oudste zoon heb ik een variant met appelsap gemaakt.

Ingrediënten (2 schaaltjes tiramisu)

2 grote el mascarpone
4 lange vingers
20 ml Licor 43 + een scheutje (kinder variant, gebruik appelsap)
1 zakje vanillesuiker
cacao (raw of gewoon)

Bereiding

  1. Leg 4 lange vingers in een bakje en giet er 20 ml Licor 43 overheen. Voor de kinder variant, gebruik hier de appelsap. Draai ze vervolgens om en laat ze inweken.
  2. Roer ondertussen de vanillesuiker door de mascarpone en doe er een scheutje Licor 43 bij. Hier wordt de mascarpone luchtiger van. Roer goed door zodat er een mooie gladde massa ontstaat.
  3. Snij de ingeweekte lange vingers in kleine stukjes en verdeel deze over 2 glaasjes of schaaltjes.
  4. Schep nu de mascarpone op de koekjes en maak het af met een beetje cacao.
De Tiramisu kan je direct serveren of in de ochtend maken en in de avond serveren. Zet ze dan afgedekt in de koelkast.

1 opmerking:

  1. Ziet er heerlijk uit zeg. Laat heb ik in Delft ook heerlijk gegeten! Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...