zaterdag 15 februari 2014

Winactie en review Streekmolen

Tijdens het bloggen werd ik gevraagd de proefkrat van de Streekmolen te reviewen en ik mag er eentje weggeven! Super leuk natuurlijk.

En de Winnaar is ...


Petra Krommenhoek! Gefeliciteerd!

Ik heb jouw kaartje getrokken uit een schaal vol met enthousiaste deelnemers aan deze winactie. Heel veel kookplezier gewenst met de proefkrat van de Streekmolen! Om de proefkrat te ontvangen mag je mij een mailtje sturen met je adresgegevens. Mail naar: kleurrijketen@gmail.com
 
Ik wil iedereen bedanken voor het meedoen met deze winactie! Houd de website in de gaten want er volgen nog veel meer leuke winacties.

De Streekmolen is een bedrijf die elke twee weken een gevulde krat boodschappen levert. In de krat vind je diverse producten: biologische groenten, fruit en aardappelen, streekproducten, zoals kaas, sap, melk of boter. Je kan kiezen uit drie verschillende kratten: vegetarisch, vlees of vis.



Ik ontving de vegetarische proefkrat op vrijdag en een dag van te voren ontving ik een tijdsindicatie, 18.00 uur. Om 18.15 stond er een koelbusje voor de deur, wat mij betreft netjes op tijd. Een man gaf mij het gevulde krat, zie de foto hierboven van het resultaat. Een Chinese kool, peren, aardappelen, eieren, zuurkool, chitake, vegetarische roerbakreepjes, pompoen, yoghurt en ambachtelijk brood. Je kan nog niet zelf je krat samenstellen, wie weet komt dat nog eens in de toekomst.

Als eerste zijn we de volgende ochtend met het brood begonnen, wij zijn hier in huis namelijk echte broodeters. Dit brood piep je even op in de oven, 8 minuutjes en dan smullen maar. Heerlijk, een vers afgebakken brood bij de lunch. Voor het avondeten maakte ik een zuurkoolschotel. Persoonlijk houdt ik niet zo van zuurkool, maar dankzij de proefkrat werd ik uitgedaagd om er toch een gerecht mee te maken. Uiteindelijk vond ik het lekker, maar ik blijf geen fan van zuurkool. Puur persoonlijke smaak natuurlijk. De yoghurt heb ik daarnaast van genoten, elke ochtend mijn gebruikelijke bakje yoghurt met lijnzaad en chiazaad. Dit keer geen magere 'standaard' yoghurt, maar een heerlijk romige biologische variant. Asolute aanrader. De eieren verwerkte ik in een eiersalade.

Recepten kan je ook vinden op de website van de Streekmolen. Zij hebben namelijk een eigen receptenschrijfster: Ans Withagen. Zij is foodstyliste en heeft een kookboek uitgegeven. Dat scheelt je een hoop zoekwerk in kookboeken of op internet. Ans heeft al allerlei recepten voor jou bedacht, die je met de ingrediënten van de krat kan maken. Ik liet mij bijvoorbeeld verleiden om een aardappeltortilla te maken. En hij was geslaagd!

Conclusie

Ik vind het heerlijk om huis mijn boodschappen te ontvangen en de krat wordt gratis bezorgd. Gevuld met heerlijke verse biologisch en streekproducten. Heel leuk dat je uitgedaagd wordt en geinspireerd wordt door de recepten op de website van Streekmolen. Jammer dat het om de twee weken is, van mij zou het wel elke week mogen. Daarnaast vind ik het een nadeel dat je niet zelf je krat samen kan stellen. Dat lijk mij namelijk heel handig. Ik ervaar het nu als een biologisch verassingspakket, die mij uitdaagt om ook eens iets anders te eten en kennis te maken met verschillende streekproducten.

Extra informatie

Het uitgangspunt van de Streekmolen is dat het meer is dan alleen maar een groentepakket. Het bevat 2 avondmaaltijden voor 2 personen, plus extra duurzame & biologische groenten en vlees, voor lunch en/of ontbijt. Dit is aangevuld met 1 of 2 eerlijke streekproducten.
De proefkrat kun je nu online bestellen voor de actieprijs €29,50 (normaal €32,50). Je krijgt dan 1 keer de gevulde krat thuisbezorgd en kan daarna beslissen of je een lidmaatschap wil nemen. Voor informatie wat betreft de lidmaatschappen kun je op de website vinden.
Je kan kiezen of je de krat op donderdag- of vrijdagavond tussen 17.30 – 21.30 uur wil ontvangen. Van tevoren ontvang je een mail met de tijdsindicatie.


Winactie!

Van de Streekmolen mag ik een proefkrat weggeven! Hou jij ook van koken en bakken en wil je graag de proefkrat eens uitproberen en je laten verassen door alle biologische- en streekproducten? Doe dan mee! Je kan kiezen uit een vegetarisch, vlees of vis krat.

Let op: Je kan alleen meedoen wanneer je in 1 van de volgende bezorggebieden woont:
·         Amsterdam
·         Utrecht
·         ’t Gooi
·         Haarlem
·         Leiden
·         Amersfoort

Wat je moet doen om mee te doen:
  • Like & share mijn Facebook pagina.
  • Of retweet op Twitter @kleurrijketen
  • Laat eventueel een reactie achter onderaan deze blog waarin je aangeeft kans te willen maken op een van de kruidenpotten.
  • Meedoen kan van 15 februari t/m 25 februari. Op 26 februari zal ik de winnaar bekend maken.

3 opmerkingen:

  1. Wow, wat een heerlijke actie en wat ben ik een geluksvogeltje omdat ik in een van de bezorggebieden woon...Ik doe dus heel erg graag mee en ik volg je Facebookpagina al een tijdje, ook heb ik je berichtje op Facebook gedeeld...Twitter heb ik niet, dus daar kan ik jammer genoeg niets mee...

    Een hoop geduld heb ik ook dus ik wacht geduldig hopende tot de 26e februari...
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon net in Amersfoort op mezelf op kamers. Dus dit krat zou echt een tof cadeau zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...