woensdag 5 februari 2014

Winactie en Review - Kruidenpot Rosti Mepal

Door Rosti Mepal is mij gevraagd of ik hun Kruidenpotjes wilde reviewen. Na enig speurwerk op de website van Rosti Mepal was ik meteen enthousiast. Iedereen heeft vast wel iets van Rosti Mepal in huis. Ik heb onder andere diverse beslagkommen, opbergtrommels en kaasbakjes. Het zijn stevige kunststof producten. Rosti Mepal heeft een nieuwe webshop en om dit te vieren mochten een aantal bloggers een product testen, waaronder ik. Super leuk natuurlijk!

En de Winnaars zijn ...

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het meedoen met deze winactie! De kruidenpotten van Rosti Mepal waren en zijn heel populair!

De winnaars zijn: Spuit_elf, Pien en MeikjeB. Gefeliciteerd!
Ik heb jullie kaartje getrokken uit een schaal vol met enthousiaste deelnemers aan deze winactie. Heel veel kookplezier gewenst met heerlijke verse kruiden!
 
Om het kruidenpotje te ontvangen mag je mij een mailtje sturen met de volgende gegevens:
  • Welk formaat: medium of groot.
  • Welke kleur: Kijk op de Rosti Mepal website voor alle kleuren.
  • Adresgegevens.


Rosti Mepal heeft een nieuwe webshop. Vanaf nu kan je er alle producten van Rosti Mepal bestellen. De meeste producten zijn op voorraad en worden binnen 1-2 werkdagen geleverd, gewoon heel gemakkelijk bij jou thuis.

Kijk voor de winactie onder aan deze blogpost.

Kruidenpotjes

Ik gebruik graag verse kruiden; in de lente en zomer heb ik kruiden in mijn tuin staan zoals; tijm, munt en citroenmelisse. Heerlijk! Die laatste twee zijn ook erg lekker in een glas water: het geeft het water net iets extra's waardoor het super fris smaakt! Op mijn vensterbankje heb ik geregeld basilicum, peterselie en bieslook staan. De geur en smaak van verse kruiden is zoveel lekkerder dan die van gedroogde, maar in de herfst en winter kan ik er niet omheen; op de een of andere manier doen mijn kruiden het beter in de lente en zomer dan in de koudere seizoenen. Dat zal ongetwijfeld met de warmte en het licht te maken hebben. Bovendien heb ik altijd moeite de plantjes goed te onderhouden. Ik geef ze òf te veel water òf te weinig. En voordat ik het weet zie ik alweer schimmel op de aarde en weet ik dat mijn plantje nog maar een paar dagen verse (eetbare) kruiden geeft.



Dus wat was ik blij met deze oplossing! Het is eigenlijk een luxe bloempot. Ik vind het ook altijd zo lelijk staan om die plastic potjes, waarin ze zitten als je ze koopt, op mijn vensterbank te zetten op een schoteltje...geen gezicht! Maar gelukkig hoeft dat nu niet meer. Ik vind de kruidenpotjes er heel mooi uitzien. Over mooi gesproken; het servies van Rosti Mepal mag er ook zeker wezen. De servieslijn Flow lijkt me super om te gebruiken voor een picknick!


Ze werken als volgt

Het kruidenpotje bestaan uit twee delen. In het bovenste deel zet je je plantje. In het onderste deel vind je een pinnetje met een wit touwtje. Dit witte touwtje vorm je om het pinnetje. Aan de onderzijde van het kruidenpotje zit een sleuf, het pinnetje steek  je door het sleufje en ook in het plantje. Er zitten immers altijd gaatjes in die plastic potjes van de kruiden, dus dit is geen enkel probleem. Er bungelt nu een touwtje uit de pot. Vul nu het onderste deel van de kruidenpot met water en zet het bovenste deel er bovenop. Klaar! Nu krijgt je kruidenplantje constant de juiste hoeveelheid water.

Ik heb de potjes al twee weken staan met basilicum en bieslook. Allereerst; de plantjes leven nog! En na 4 dagen moest ik het water bijvullen. Het touwtje was toen nog wel nat.

Ook leuk om te weten

De potjes zijn in twee verschillende maten te verkrijgen. Medium: 10 cm doorsnede en groot 13,5 cm doorsnede. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de grote omdat hier alle potjes in passen.

Ze zijn er in verschillende kleuren:
Medium is er in: lime, geel, rood, oranje, azur, donkergrijs en wit.
Groot is er in: lime, rood, violet, donker grijs, zwart en wit.

Conclusie

Ik vind het een super oplossing. Ik hoef niet steeds na te denken of ik de plantjes weer water moet geven of bang te zijn dat ze te veel of te weinig water hebben. Het is een stuk relaxter. Om het jezelf nog makkelijker te maken kan je op je kalender schrijven dat je na 3 dagen de potjes weer vult met water. Immers, je geeft ze nooit te veel, want het touwtje doet het werk voor jou.

Winactie!

Van Rosti Mepal mag ik maar liefst drie mensen blij maken met een kruidenpot groot.
Hou jij ook zo van koken met verse kruiden? Doe dan mee en wie weet win jij 1 van de kruidenpotten.

Wat je moet doen om mee te doen:
  • Like & share mijn Facebook pagina.
  • Of retweet op Twitter @kleurrijketen
  • Laat eventueel een reactie achter onderaan deze blog waarin je aangeeft kans te willen maken op een van de kruidenpotten.
  • Meedoen kan van 5 februari t/m 18 februari. Op 19 februari zal ik de winnaar bekend maken.

16 opmerkingen:

  1. Oh, wat gaaf. Die wil ik eigenlijk al een hele tijd. Het lukt me nooit om een basilicumplant langer dan enkele dagen goed te houden; dit zou weleens de oplossing kunnen zijn. Ik doe dus graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super uitvinding misschien overleeft mijn munt plantje het nu dan wel een keertje in de keuken, een hoef ik niet steeds munt uit de koeling te kopen voor mijn kopje thee. Ik doe dus graag mee. Meike B

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handige potjes!
    Misschien leeft mijn basilicum daarin langer dan een week.
    Ik maak graag kans, ben nieuwsgierig.
    Op twitter volg ik als @Zeemeervrouw.
    groeten
    Grete

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik doe mee, lijkt me erg makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi voor in mijn nieuwe keuken, die over 2 weken komt!
    Ik volg je op twitter als @es2511 en heb ook al geretweet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh, wat zijn ze mooi! Ik heb altijd een strijd met mijn kruiden en andere planten, dan krijgen ze te veel water en dan drogen ze weer uit. Maar ik geloof dat dit de oplossing is! Ik doe graag mee! Marieke Vos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben erg benieuwd dus doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! ik like en share het op facebook! Lijkt me handig als mijn kruiden een keer niet dood gaat ;) xx anne van der meijden (s.annevanderm at gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja leuk, ik loot graag mee! Erg handig die potjes!
    helen.frank at casema.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaaa, dat klinkt als de perfecte uitvinding!! Het is veel leuker en goedkoper om je eigen verse kruiden te kweken. Tot nu toe helaas al meerdere malen mislukt door te veel of te weinig water ? Ik doe graag mee dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Henriette Leeuwis9 februari 2014 om 17:13

    Wat een super leuke actie!!!
    Ik zou deze potjes dolgraag willen winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Ik ben zeker geen keukenprinses, maar ik vind koken wel superleuk om te doen. Ook kijk ik graag maar allerlei kookprogramma's om inspiratie op te doen. Ik ben altijd jaloers als mensen met verse kruiden koken, want die heb ik helaas nooit, of nooit lang. Deze potjes zijn echt ideaal, zelfs ik zou er verse kruiden mee kunnen laten groeien :) Ik doe dolgraag mee, ik volg op twitter (@spuitt_elf) en like op Facebook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke aktie!
    Ik zou het graag willen winnen omdat ik dan verse kruiden kan proberen.
    Ik grijp nogal eens naar gedroogde kruiden omdat vers ontzettend moeilijk houdbaar is! ( cindyke29@msn.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is super! Win ze graag, kan ik eindelijk mijn eigen muntthee maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk, hier doe ik heel erg graag aan mee...want in ons kleine huisje moeten de potjes inderdaad in de vensterbank van de woonkamer staan en deze zou dit plaatsje met recht verdienen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Graag maak ik kans op deze prachtige pot! Heb op twitter gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...