woensdag 8 januari 2014

Winactie + review BodieBoost kookboek en dagboek


Het is zover, ik mag voor het eerst een Winactie doen in combinatie met een review.


Winnaar!

Leonie wint het kookboek en dagboek van BodieBoost! Ik heb jouw kaartje getrokken uit een schaal vol met enthousiaste deelnemers aan deze winactie. Gefeliciteerd! Ik wens je heel veel kook- en bakplezier!
Om de boeken te ontvangen mag je een mailtje sturen met je adresgegevens aan: kleurrijketen@gmail.com


Het boek van Charlotte Willems - BodieBoost! Het bestaat uit twee delen; het kookboek en het dagboek. Ik heb voor jullie een filmpje opgenomen van de review, maar je kan ook hieronder lezen wat BodieBoost inhoudt.




Algemene indruk

De boeken zien er mooi uit, met een glanzende soft cover en Charlotte Willems op de voorzijde tussen haar groente en fruit. Voorop staat de filosofie: Het dieet waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt! Nu vind ik moet wel een groot woord, het is altijd nog aan een ieder of je dat wil, lijkt mij.

Inhoud

De eerste pagina's nodigen je uit om ook op internet actief te worden, om zo elkaar te helpen, slimme zet, want it's all about internet today! En bovendien fijn dat je eventueel steun, hulp en/of tips bij elkaar kan vinden. Het boek bevat een aantal successtory's van mensen die BodieBoost reeds uitgeprobeerd hebben. Dit is namelijk de tweede uitgave van het boek.

Voordat je kan starten met het dieet, moet je je wel eerst even door de verschillende hoofdstukjes als: de 12 regels, mini-crash course en het stappenplan heen zien te worstelen. Dan is er nog de legenda, want BodieBoost bevat allerlei speciale icoontjes en namen die weer verwijzen naar producten of hoeveelheden. Kortom huiswerk, sla het in je op, want constant terugbladeren lijkt mij erg vervelend worden. Dan is er nog de lijst met alle fruit, groente, zuivel ga zo maar door wat je allemaal mag eten, ondersteund door mini plaatjes, zodat je niet per ongeluk het verkeerde product kan kopen.

Oké, tijd om boodschappen te doen. Ze geeft in het boek in 4 weekmenu's aan wat je per week inkoopt. En er zijn 7 recepten, waarvan je zelf mag kiezen op welke dag je die eet. Dat is super, geen strak regime. Wat ik minder vind is dat je 1 week lang elke dag hetzelfde ontbijt, lunch en tussendoortje eet. Ik denk dat ik bij de vierde dag al zou denken, ik heb weleens zin in iets anders. De recepten staan uitgeschreven, sommige met foto's en het zijn geen gekke ingrediënten die je nodig hebt, maar vaak gangbare producten. Dat maakt het toepasbaar voor een breed publiek.
Ik heb al een aantal recepten gezien die ik eens ga maken!

Het dagboek is een eetdagboek. Je stelt je doel en je houdt bij wat je eet.


Eindoordeel

Ik mis een hoofdstuk sport, want ik ben van mening dat sporten een positieve invloed heeft op afvallen en je daarmee nog beter je doel bereikt. Maar het is een absolute aanrader!
Het lijkt mij een makkelijk vol te houden 'dieet' die eigenlijk de zelfde gedachtengang heeft als ikzelf. Afvallen moet ook leuk zijn, je moet ook genieten van het leven. Niks is vervelender dan altijd maar te moeten denken: dit mag ik niet, dat mag ik niet, enz. Nee, wat mij betreft is dit het dieet waarbij je gewoon normaal eet, geniet en toch afvalt!

Je kan het Kookboek kopen voor €19,95 en het Dagboek €4,95.


Win BodieBoost

Ik mag van de uitgever 1 set BodieBoost weggeven: het Kookboek en het Dagboek.
Wat je moet doen om mee te doen:
  • Like & share mijn Facebook pagina.
  • Of retweet op Twitter @kleurrijketen
  • Laat in elk geval een reactie achter onderaan deze blog waarin je aangeeft kans te willen maken op het boek.
  • Meedoen kan van 8 januari t/m 14 januari. Op 15 januari zal ik de winnaar bekend maken.

21 opmerkingen:

  1. Ik wil graag kans maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ik maak graag kans.

    groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe graag mee aan de winactie!!
    De strijd is bij mij weer begonnen. Ik ben weer volop aan het sporten en op mijn voeding aan het letten.
    Zou leuk zijn om de boeken te winnen en nieuwe dingen uit te proberen!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave actie! Ik denk ik doe eens mee!
    Ik heb ze al twee keer in mijn handen gehad in de winkel,maar nog steeds niet gekocht!
    Mischien heb ik wel geluk!
    Groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou graag een gezond jaar willen maken van 2014! Lekker sporten en gezond eten. Met behulp van deze boekem denk ik dat het moet lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke actie zeg, ik heb je pagina geliked en het bericht gedeeld op facebook
    Nu maar hopen op winst :-), ik kan wel weer een beetje inspiratie gebruiken voor gezonde voeding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nieuwe inspiratie is altijd leuk :) Zou je je naam nog even door willen geven? Dan weet ik wie je bent en kan ik je meeloten :)

      Verwijderen
  7. Nou ik doe graag mee! Gezonde inspiratie is altijd welkom.

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke actie Ik doe graag mee. Na het stoppen met roken en het beginnen met sporten kan ik wel een beetje afval hulp gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na de feestdagen kan dit wel van pas komen... Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super .. Ik doe mee! Wie weet ben ik de winnaar!
    Top blog.!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje en leuk dat je meedoet! Zou je je naam nog even door willen geven? Anders weet ik niet wie je bent. Thnx :)

      Verwijderen
  11. Ik doe ook mee. Het zal toch wel een keer lukken om af te vallen. Inspiratie is nooit weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe graag mee, heb met dit boek in mijn handen gestaan in de boekwinkel, het sprak me erg aan! Ik ben veel met gezond eten bezig dus het zou erg welkom zijn. Zojuist geliked op Facebook en gevolgd en geRT op Twitter! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe graag mee aan deze leuke actie, nog net op tijd!
    Ben sinds enkele weken bezig met gezonder leven, dus daar kan dit boek me zeker bij helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als student zijnde, zonder vaak inspiratie voor recepten, zou ik dit goed kunnen gebruiken! Super leuk winactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuke prijsvraag! Graag loot ik mee voor dit prachtige kookboek! Ik heb dit boek op verschillende websites gezien, en ik wil het graag cadeau geven aan mijn moeder. Ze is dol op kookprogramma's en
    kookboeken. Ik heb de FB Page geliked en gedeeld. :)

    Vriendelijke groet,
    Tahlia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik doe graag mee :)
    heb je FB geliked = evavoditska
    tof boek!!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...