maandag 20 januari 2014

Avocado salade

Tijdens de lunch kreeg ik altijd te horen dat ik taartjes maak van mijn eten. Ik pakte een boterham, smeerde er boter op, plakje kaas, paar plakjes komkommer, tomaatje, peper en een beetje aromat. En dat deed ik in alle rust, alleen al de voorpret genoot ik van. Deze salade vind ik ook echt een feestje, want ik vind het heerlijk om af en toe eens een salade naast mijn brood te eten, of om zelfs het brood weg te laten en alleen een frisse salade te eten. 



Het is zo gemakkelijk om te variëren met salades, de ene keer is het een pastasalade en de andere keer een salade met geitenkaas en walnoten. Dit keer aten we een avocado salade. Rijkelijk gevuld met tomaten, pijnboompitten, feta en een simpele dressing. Want zo'n salade heeft weinig nodig. Je wil de groentes nog goed kunnen onderscheiden en proeven en daarom vind ik niet dat een dressing de boventoon moet voeren. Hij moet enkel de salade begeleiden.


Ingrediënten (2 personen)

1 avocado
2 tomaten (het liefst vleestomaten)
10 g pijnboompitten
20 g feta
olijfolie
scheutje passievruchtazijn
zout
peper


Bereiding

  1. Snij de avocado door de midden en haal de pit eruit. Haal met een lepel de avocado eruit en snij deze in blokjes.
  2. Snij de tomaten in blokjes.
  3. Rooster in een koekenpan de pijnboompitten op een laag vuurtje. Blijf er bij staan en schud om de paar seconden. De pijnboompitten branden namelijk snel aan.
  4. Meng in een kom de avocado, tomaten, pijnboompitten en feta.
  5. Voeg 1 a 2 eetlepels olijfolie toe en een scheutje passievruchtazijn en breng op smaak met wat zout en peper, meng de salade goed door elkaar.
Serveer de salade met een stukje vers gebakken brood tijdens de lunch of als voorgerecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...