woensdag 4 december 2013

Liebster award - genomineerd! #2

Kleurrijk Eten is genomineerd voor de Liebster Award!
Heel erg leuk natuurlijk, en spannend!













Als gastblogger mocht ik ook een aantal vragen beantwoorden. Ik beantwoord de vragen van Diede van Your daily dose.



  1. Als je vroeger mocht kiezen wat je ging eten, wat koos je dan? Op mijn verjaardag mocht ik altijd kiezen wat we gingen eten. Mijn keus ging steevast uit naar kaasfondue. Misschien niet iets wat je zou verwachten maar ik ben altijd al dol op kaas geweest. Kaasfondue was voor mij een groot feest. Samen rond de pan en dopen maar. Heerlijk!
  2. Wat is jouw absolute guilty pleasure? Dat is een lastige vraag. Er zijn zo veel dingen lekker die eigenlijk niet zo gezond zijn. Ik denk dat het antwoord op deze vraag ook weer kaasfondue is. Wij eten het 1 of 2 keer per jaar. Inderdaad, vaak op een verjaardag. Hartstikke vet natuurlijk maar het blijft zo lekker.
  3. Wie heeft jou leren of geïnspireerd om te koken? Als klein meisje hielp ik al graag met koken. Ik heb het koken dan ook van mijn moeder geleerd. Later hadden mijn zusje en ik elk een dag in de week de “kookbeurt” Toen heb ik echt leren koken. We kregen een budget en daar moesten we dan zelf de boodschappen van doen. Zo leerden wij meteen wat boodschappen kosten.
  4. Welk gerecht heeft voor jou veel emotie? Dat is zonder twijfel zoervleisj, Limburgse hachee. Mijn grootouders woonden in Limburg. Eens in de maand gingen we daar op visite. Zeer regelmatig aten wij zoervleisj met friet.
  5. Wat vind jij belangrijk aan de voeding die je eet? De voeding die wij eten moet gezond, gevarieerd en voedzaam zijn en het liefst niet te veel onnodige toevoegingen bevatten. Maar het moet vooral goed smaken.
  6. Waarom ben je begonnen met bloggen? Na mijn zwangerschap ben ik de strijd aangegaan met de kilo’s. Ik ben toen zelf gaan zoeken naar gezonde alternatieven voor de snacks waar ik zo dol op ben. Rowena heeft mij toen gevraagd om af en toe een post te schrijven.
  7. Hoe zou je jouw kookstijl omschrijven? Mijn dagelijkse kookstijl is snel en gemakkelijk. Met een klein kind in huis is het voor ons belangrijk dat we niet te laat eten. Als ik de tijd heb kook ik graag uitgebreid en het liefst meerdere gangen.
  8. Welke keuken trekt jou het meest? Ik ben dol op Japans eten maar ik kook voornamelijk Europees.
  9. Als je uit eten gaat, waar en wat eet je dan het liefst? Als ik uit eten ga is de sfeer het belangrijkst. Het lekkerste diner heb ik ooit gegeten bij Flinstering in Breda. Als ik uit eten ga is dat momenteel eigenlijk altijd tapas. Er staat altijd wel iets op de kaart waar iedereen zich in kan vinden.
  10. Met welk ingrediënt zou je wel eens willen koken, maar is nog niet gebeurd? Postelein. Ik heb het nog nooit gegeten. Het lijkt me erg leuk om deze vergeten groente eens uit te proberen.
  11. Als je een ding in de wereld kon veranderen, wat zou dat dan zijn? Een gelijke verdeling van de voeding. Het is toch raar dat er genoeg te eten is voor iedereen en dat er mensen zijn met extreem overgewicht en mensen die verhongeren. Dit moet anders kunnen.


Ik nomineer voor de Liebster Award:

Bakken zoals Oma: Allemaal heerlijkheden die ik wel eens zou willen proberen.
Brood uit eigen oven: Heerlijke broodrecepten.
Glutenvrijechef: Veel lekkere glutenvrije recepten.
Jouw Gezonde Recepten: Gezonde recepten voor elke dag.

De vragen die ik graag wil stellen zijn:

  1. Op welke leeftijd ben je begonnen met koken?
  2. Wat betekent koken voor jou?
  3. Beschrijf je ideale diner.
  4. Wat is jouw favoriete kookboek?
  5. Voor welk gerecht mogen ze jou 's nachts wakker maken?
  6. Wat is je favoriete seizoensgroente?
  7. Waar haal jij je culinaire inspiratie vandaan?
  8. Wie zijn je vaste proefpersonen?
  9. Als jij zou mogen koken voor de koning, wat zou je dan maken?
  10. Is er een gerecht dat je graag wil maken wat maar niet wil lukken?
  11. Hoe ga jij het jaar culinair afsluiten?

Jelleke Debets
Gastblogger

1 opmerking:

  1. Super leuk om te lezen! Herkenbaar van die kookbeurt;) Ik vond het altijd super spannend als ik geld meekreeg en daar iets voor moest gaan bedenken voor het hele gezin. Op die manier leer je een kind ook goed omgaan met geld. Hele leuke antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...