donderdag 7 november 2013

Amandel roomboter koekjes

Ook ik heb weleens geen zin om mij aan alle gezonde gewoontes te houden. Op zo'n moment duik ik de kasten en koelkast in, opzoek naar ingrediënten die ik normaal niet zo snel zou pakken. Roomboter is daar 1 van. En iets wat ik altijd in huis heb en wel weer gezond is, zijn rauwe amandelen. Om zo een paar te knabbelen, maar ook heerlijk in dit koekje. Een combinatie van deze ingrediënten en het recept van de appel koekjes gaf mij deze koekjes om eens lekker mee uit de bocht te vliegen.

Amandel roomboter koekjes
 
















 

 

Ingrediënten (10 stuks)


70 g roomboter (vervang met kokosolie voor gezondere variant)
60 g amandelen
60 g basterdsuiker
110 g tarwe bloem
1 tl vanille extract (of half zakje vanille)
1 tl bakpoeder
snufje zout

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden.
  1. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  2. Meng in een grote kom de bloem, basterdsuiker, bakpoeder en zout met elkaar.
  3. Hak de amandelen grof. Meng dit door het bloemmengsel.
  4. Voeg de roomboter en de vanille extract toe en meng dit goed door elkaar.
  5. Draai nu balletjes van het deeg, leg deze op de bakplaat en druk ze plat. Of rol het deeg uit en steek er leuke figuurtjes uit. In de oven gaan de koekjes nog een klein beetje rijzen. Houdt hier rekening mee, bij het plaatsen op het bakpapier, hou een beetje ruimte tussen de koekjes.
  6. Plaats de bakplaat in het midden van de oven en bak de koekjes in ongeveer 20 minuten goud bruin. Laat ze buiten de oven afkoelen op de plaat.

1 opmerking:

  1. Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award: http://marionskitchenstories.blogspot.nl/2013/11/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...