donderdag 4 juli 2013

Recensie - Villa Sasso

Culinair genieten aan het water.


Groningen staat bij mij met stip op nummer 1 van mooie steden in Nederland die mijn hart hebben gestolen. Een heerlijke stad waar ik zeker 1 keer per jaar probeer terug te komen om een dagje te genieten. Omdat ik er zelf een paar jaar heb gewoond, weet ik er aardig de weg te vinden. Bovendien is het leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van de stad, zo ook op culinair gebied. Bij een dagje Groningen hoort ook heerlijk tafelen en dat hebben mijn vriend en ik gedaan bij Villa Sasso. Dit was tot nu toe, voor ons, een onbekend restaurant terwijl ze al 10 jaar bestaan. Ons oog viel nu op Sasso omdat zij vanaf februari 2013 een brasserie hebben geopend naast het bestaande restaurant.

Villa Sasso ligt aan het Paterswoldsemeer. Je vind het meer tussen Groningen en Haren en is gemakkelijk te bereiken met de fiets of auto. Naast het prachtige pand kun je je auto prima parkeren.  Het meer is een trekpleister voor watersportliefhebbers en er is daarom ook altijd wel wat te zien op het water. Je kan zowel binnen als buiten op het terras genieten van een hapje, drankje, lunch of diner. Tevens is er gratis Wifi, dus kun je rustig doorwerken. Sasso is opgedeeld in twee delen, de Villa en de Brasserie. In de Villa kun je culinair genieten van een vier, vijf, zes of zeven gangen diner. In de Brasserie kun je genieten van een voor, hoofd en/of nagerecht. Sinds 2 jaar heeft Sasso 2 nieuwe chefs aangetrokken die het bedrijf een nieuwe impuls hebben gegeven. Met de brasserie, die we brasserie plus noemen, onderscheid Villa Sasso zich van andere horecagelegenheden in dit segment.

Bij binnenkomst worden we vriendelijk ontvangen door de bediening en mogen we zelf een tafeltje uitzoeken. Het zit al aardig vol, maar we weten een mooi plekje te vinden op een paarse bank met uitzicht op de brasserie. De tafels zijn groot en staan ruim opgezet, zodat er ook ruimte is voor een kinderwagen. Tevens is de brasserie rolstoel toegankelijk en is er een invalidetoilet. Er hangt een relaxte, gemoedelijke sfeer met op de achtergrond coole jazz muziek en de akoestiek is uitstekend. De eigenaar loopt van tafel naar tafel en serveert af en toe ook mee. Een sympathieke man, die het gastheerschap van nature bezit en zijn gasten een fijne avond wil bezorgen. De banken en stoelen zitten lekker en nodigen uit om een volle avond te genieten.

We beginnen met een glaasje champagne; bubbels, wat een feest om deze avond mee te beginnen.  Mijn keuze is gevallen op een vegetarisch gerecht en mijn vriend gaat voor een visgerecht. Als voorgerecht neem ik de tomatensalade met gerijpte mozzarella en gepocheerde kwarteleitjes en mijn partner warmgerookte zalm met een couscoussalade en kerriemayonaise. De presentatie van de gerechten is werkelijk prachtig, kleurrijk, vers en zeer smakelijk. Op de tafels vind je geen zout en peper.
De keuken is er van overtuigd dat zij de juiste smaak hebben weten te geven aan de gerechten en dat extra kruiden overbodig zijn. Uiteraard kun je hier wel om vragen, indien wenselijk. Mijn hoofdgerecht bestaat uit asperges met risotto en croutons, Beemsterkaas en een krokant eitje. Mijn vriend heeft gekozen voor een prachtige zeebaarsfilet met gnocchi, koolrabi, venkel en citroen. Ik kan alleen maar zeggen, heerlijk!

Ons dessert, die we samen deelden, wordt 'Eton Mess' genoemd. Het wordt geserveerd in een gesloten weckpotje die door de bediening wordt geopend aan tafel. Het is een fantastisch dessert en gegarandeerd iets wat je nog niet eerder at. Eton* Mess heeft als ingrediënten room, mascarpone, merine en aardbeien. De eigenaar kwam dit gerecht tegen tijdens een reis naar Londen.

*Eton is een Engelse kostschool waar dit gerecht geserveerd wordt tijdens de jaarlijkse cricket wedstrijd tegen een ander college.
 
Onze conclusie is dat Villa Sasso een topper is vanwege zijn prijs / kwaliteit verhouding. De prijs is eerlijk en de kwaliteit hoog, vandaar dat we hier spreken over een, zoals de eigenaar het zelf ook noemt, brasserie plus! Tevens is het een aanrader vanwege zijn ligging in het groen en aan het water wat voor een heerlijke ontspannen omgeving zorgt waar het goed vertoeven is. Op en top genieten dus!

Reserveren
Telefonisch: (050) 309 13 65 of per mail: info@villasasso.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...