woensdag 5 juni 2013

Borrelbrood

De zon schijnt, het moment om de barbecue weer eens aan te steken. Tijdens de barbecue ben ik vooral veel stokbrood aan het smeren met kruidenboter of kruidenkaas. Ik laat mij graag inspireren door andere liefhebbers van bakken. Op de website Keyingredient vond ik dit smakelijke brood. Ik heb hem een beetje aangepast en dit is het resultaat. Een lekker brood voor bij de barbecue of tijdens de borrel.

Borrelbrood



















Ingrediënten (1 brood voor 6 personen)
1 groot brood (ik gebruikte AH excellent bruin brood)
150 g champignons
1 knoflook teentje
1 ui
+/- 200 g kaas (jong belegen)
peterselie
olijfolie
zout
peper
paprikapoeder


Bereiding
1. Snij de ui in kleine stukjes en fruit deze aan in een laagje olijfolie.

2. Snij de champignons in kleine stukjes en kruid ze naar smaak met een beetje zout, peper en paprikapoeder. Bak ze vervolgens met de ui.

3. Pers het knoflookteentje bij het mengsel en roer goed door.

4. Snij het brood in. Let op, zorg dat de bodem heel blijft.

5. Snij plakjes kaas en leg deze tussen elke inkeping van het brood.

6. Doe dit het zelfde met het gebakken mengsel.

7. Plaats het brood in de oven op 180 graden, gedurende 20 minuten.

8. Serveer warm, zodat de kaas gesmolten is. Snipper wat bieslook over het brood voor het te
serveren.

1 opmerking:

  1. Dit is ook een leuk idee voor plukbrood! Wij maken het altijd met pesto en mozzarella(ook heerlijk), maar dit ben ik ook eens van plan.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...