maandag 8 april 2013

Kokosmakronen

Deze stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje om te bakken. Als je een kokos fan bent, net als ik, dan moet je deze koekjes eens uitproberen.



















Het is weer een recept die niet veel tijd van je vraagt, enkel het geduld, omdat ze ongeveer 30 tot 35 minuten in de oven gaan. Uiteraard heb ik de suiker vervangen door honing en Stevia. Ze zijn lekker als tussendoortje bij de thee of koffie. Dus bakken maar en dan lekker genieten.


Ingrediënten (ongeveer 15 stuks)

100 g geraspte kokos
20 g bloem
2 eiwitten
30 g honing
1/4 tl stevia
1/2 tl bakpoeder
snufje zout

Per koekje 37 kcal.


Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 150 graden
  2. Meng in een kom de kokos, bloem, zout en bakpoeder.
  3. Klop de eiwitten stijf met een mixer. Zorg ervoor dat je kom vetvrij en droog is, anders worden de eiwitten niet stijf.
  4. Roer met een houten spatel voorzichtig de honing en stevia door de eiwitten. Voeg vervolgens al roerend het kokosmengsel toe.
  5. Leg bakpapier op een bakplaat en leg kleine hoopjes van het beslag op de plaat.
  6. Zet de bakplaat in het midden van de oven en bak gedurende 30 tot 35 minuten, tot ze goud bruin zijn.

1 opmerking:

  1. Gemaakt precies volgens recept, maar het lijkt of ik iets mis. Het was ook niet één geheel maar viel een beetje uitelkaar toen ik alles door elkaar geroerd had. Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...