woensdag 24 april 2013

Eenpersoons cake-mok in 2 minuten

Ook ik heb weleens een zoetaanval. Vaak is er dan nog wel iets van een koekje te vinden in huis en ben ik snel tevreden, maar dit keer waren alle kasten en lades leeg. Een ramp, want de winkels waren dicht, mijn favoriete programma op tv begon bijna en ik moest en zou op dit moment iets zoets eten. Opeens schoot mij te binnen dat ik op verschillende blogs al eens een eenpersoons cake uit de magnetron tegen ben gekomen.

Dit had ik al eens geprobeerd, maar die kwam er vervolgens smots uit. Maar om mijn zoet behoefte te bevredigen ben ik driftig opzoek gegaan naar een goed recept. Die moet er vast wel zijn. En wat is het fijn dat er mensen zijn die commentaar achter laten bij recepten. Ik vind dat ook fijn, want daar leren we alleen maar van en zo kan een recept alleen nog maar beter worden. Ik heb het juiste recept gevonden en wel op het blog Puur.
 
Nu niet te veel meer lezen, maar snel bakken. Hij is in zijn geheel een cake, geen smots, een absolute aanrader. Ook leuk om voor je visite te maken, elk je eigen cake-mok. En je kan naar keuze de hagelslag toevoegen of er uit laten.

Ingrediënten

1 etl gesmolten kokosolie (of bijvoorbeeld roomboter als je dat wil)
2 etl basterdsuiker
5,5 etl tarwe bloem
1 tl bakpoeder
1/2 zakje vanillesuiker
snufje zout
1 ei
1 etl hagelslag (eventueel weglaten)


Bereiding

1. Neem een grote mok.


2. Voeg hier alle ingrediënten in, in volgorde van de opsomming hierboven.


3. Roer alles goed door elkaar. Sprenkel op het laatst nog wat hagelslag bovenop voor de kleur.



4. Zet de mok zonder lepeltje in de magnetron 2 tot 2,5 minuut op vol vermogen. Bij mij is dat 1000 watt. De cake is nu klaar!


11 opmerkingen:

  1. Ziet er erg lekker uit, nu maar wachten op mijn zoete moment :)

    Je hebt een super site! ik heb al veel recepten hier vandaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen, dankje! Wat leuk dat je veel aan het bakken bent. Dat zoete moment komt vast nog wel een keer ;)

      Verwijderen
  2. Erg leuk recept! Dat is wel een goed idee om jezelf eens te verwennen :)
    Jammer dat ik op dit moment bezig ben met gezond eten, want ik krijg echt zin om dit uit te proberen! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Lynn, ja dat is lastig he, keuzes... ;) Als je jezelf weer een keertje op wat lekkers mag trakteren, probeer je hem dan mooi uit.

      Verwijderen
  3. Super recepten! Vandaag de kwarbol gemaakt en die was heerlijk! Deze ga ik zekers morgen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen, Dankje! En wat goed dat de kwakbol lekker was, is ook 1 van mijn favorieten. Hoe vond je de eenpersoons-cake mok? Groetjes

      Verwijderen
  4. Kan het ook inplaats van tarwebloem zelfrijzend bakmeel zijn?? Want ik heb geen tarwebloem in huis en verder hebben we het nergens voor nodig en anders staat het er alleen maar... alvast bedankt!!!:-):-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastisch snelle cake!!! Maar ik ben een kind van 11 jaar en ik moet zeggen dat hij erg vult... ik heb hem maar voor de helft opgekregen:-):-):-):-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan het ook met gewone suiker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het wel. Misschien kom je nog een paar suiker kristallen tegen, maar misschien is dat juist heel lekker. Succes, laat je weten hoe het smaakte, ben benieuwd!

      Verwijderen
  7. Ik heb hem in een soep kom gemaakt. Gaat ook prima, was bang dat m'n grootste mok te klein was... Maar ik vind hem wat droog. Volgende keer zal ik hem iets korter doen. Smaak is wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...