maandag 11 februari 2013

Valentijn choco banaantjes

Toen ik 8 jaar werd trakteerde ik op school op banaan met een chocolade laagje. Ik had gezien hoe mijn moeder het had gemaakt en proefde tussendoor het resultaat. Voor deze keer werd ik met de auto naar school gebracht, super trots liep ik met een schaal vol choco banaantjes door de school. Ze zagen er mooi uit en het was ook nog eens heel lekker!

Valentijn choco banaantjes



















Op school was de meester minder blij, er mocht niet op chocola getrakteerd worden, alleen gezonde dingen mochten voorbij komen. Toen de ochtend voorbij was werd ik opgehaald door mijn moeder en stapte ik weer in de auto met een volle schaal. Mijn moeder was perplex, ze snapte er niks van. Ze had zoveel aandacht besteed aan een gezonde en lekkere traktatie. Die middag liep mijn moeder mee de school in en gaf  ze een zak wortels aan de meester. "Dan moet ze hier maar op trakteren." Na enige uitleg van mijn moeder zag de meester gelukkig in dat dit wel degelijk een gezonde snack was en heb ik 's middags als nog getrakteerd op heerlijke choco banaantjes.

Toen ik onder in de la een reepchocola vond en een banaan op de fruitschaal zag liggen, dacht ik meteen terug aan deze herinnering. Nu, 24 jaar later, heb ik deze choco banaantjes eindelijk voor het eerst zelf gemaakt. Ik ben benieuwd wat mijn moeder er van vind. Wij vonden ze in elk geval super lekker!


Ingrediënten (8 stuks)

100 g chocolade (ik gebruikte melk chocolade)
1 grote banaan
eventueel strooisels

Per choco banaan 85 kcal.


Bereiding

  1. Smelt de chocolade au bain marie.
  2. Snij de banaan in 8 stukken.
  3. Neem een prikker en doop de banaan in de chocolade, help eventueel met een lepeltje om de banaan volledig met chocolade te bedekken.
  4. Zet deze op een bakpapiertje en sprenkel een paar hartjes over de chocolade.
  5. Zet ongeveer 2 uur in de koelkast om op te stijven.

3 opmerkingen:

  1. Kun je deze al een dag van te voren maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, deze kan je gerust een dag van te voren maken en bewaren in de koelkast. Groetjes Rowena

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...