maandag 21 januari 2013

Uien snijden zonder tranen

Elke keer wanneer ik een ui snij, heb ik prikkende ogen en rollen bijna de tranen over mijn wangen. Tot drie  jaar terug had ik daar nooit last van. Ik droeg lenzen en die sloten mijn ogen heel mooi af waardoor ik geen last had. Maar na de laserbehandeling weet ik weer hoe het voelt. Mijn vriend gaf de tip de ui doormidden te snijden en eerst even onder de kraan te wassen, dan zou het meeste vocht weg zijn en kan je zonder problemen de ui snijden. Maar bij mij werkte dat niet. 

Eindelijk heb ik de oplossing, Gordon Ramsey vertelde in zijn kookprogramma hoe je zonder tranen een ui kan snijden en het werkt echt!

1. Snij de bovenkant van de ui er af en pel hem.
2. Laat het kontje er aan zitten, snij deze er niet af. Want wanneer je het kontje van de ui snijd gaat de ui bloeden. Dan komt al het vocht los waar je ogen van gaan prikken en tranen.
3. Snij vervolgens de ui zoals jij hem wil hebben, in blokjes of ringen.

Dankzij deze fantastische ontdekking ga ik deze week een heerlijke uien soep maken.

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...