dinsdag 22 januari 2013

Chocolade Ice bonbon met pindakaas

Ik ben dol op chocola!!! Helaas past dit nu niet zo goed in mijn gezonde eetpatroon. Maar ik moet toch zeker nog wel van lekkere dingen kunnen genieten. Want ik hou van eten, het hoort voor mij bij het leven en dan vooral lekker eten, het moet er mooi uitzien en gezond zijn. 

Chocolade Ice bonbon met pindakaas



















In mijn zoektocht naar lekkere gezonde tussendoortjes kwam ik deze chocolade bonbons tegen. Gemaakt met rauwe cacao, en allemaal andere heerlijke ingrediënten die in combinatie de heerlijke Ice bonbon vormen. Wie denkt dat chocola slecht is, heeft het mis, lees hier maar de voordelen van rauwe cacao. Er gaat een wereld voor je open, want het bestaat dus echt, gezonde chocola! Oké, tuurlijk het blijft chocola, dus je moet er nog niet een hele doos van opeten, maar hoe fantastisch is het dat je dankzij deze rauwe cacao ook nog eens allerlei gezonde voedingsstoffen binnen krijgt die helpen je bloeddruk te verlagen en geen invloed heeft op je cholesterolniveau. In deze bonbons gebruik ik kokosolie, wat veel gezonder is dan elk ander soort boter. Het helpt je zelfs afslanken! Lees hier alle voordelen van kokosolie. Deze chocolaatjes kan je ook serveren aan mensen die niet van kokos houden, want de olie is geur en smaakloos. 

Met dit recept kan je allerlei soorten bonbons maken. De kokosolie, rauwe cacao en Lucuma vormen de basis. Hierna kan je er allerlei soorten zaden, bessen of noten in verwerken.

Bereidingstijd: 10 min. Wachttijd: 1,5 uur
 

 

Ingrediënten (15 stuks)

75 g kokosolie
1,5 etl. rauwe cacao (gewone cacao kan ook)
15 g lucuma poeder (of ander soort zoetstof)
10 g poedersuiker (kan je eventueel ook weglaten)
10 g zonnebloempitten
15 g hazelnoten
10 g goji bessen
20 g pindakaas

Per bonbon 72 kcal.

 

 

Bereiding  

 

1. Pak een pannetje met heet water uit de kraan en zet het kopje met de 75 g kokosolie in dit pannetje. (niet onder water) 

2. Giet de gesmolten kokosolie in een kom en voeg hier al roerend de rauwe cacao, lucuma poeder en poedersuiker aan toe. Meg dit goed, tot een glad mengsel. Nu is de basis chocolade klaar. 
3. Hak de hazelnoten in kleine stukjes en voeg deze samen met de zonnebloempitten en goji bessen toe aan het chocolade mengsel.

4. Neem 10 malletjes of cupcake vormpjes en leg met een lepel een bodempje in elk vormpje.

5.  Plaats met 2 theelepeltjes een klein hoopje pindakaas in elk vormpje.

6. Verdeel nu met de lepel de overgebleven chocola over de vormpjes en plaats dit in de diepvries.

7. Na ongeveer 1,5 uur zijn ze opgestijfd en kunnen ze genuttigd worden. Ze zijn ongeveer 5 dagen houdbaar in de koelkast, voor het Ice bonbon effect.

Bron: superfoods

1 opmerking:

  1. Inderdaad, dit recept lijkt heel erg op mijn Superfood Chocolade! We zijn er fan van, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...